Referat af ordinær generalforsamling 2025

Referat Generalforsamling d. 31-03-25

Referent: Jesper Arbo Frederiksen, Havrevej 22a.
38 fremmødte inkl. bestyrelse.

  1. Valg af dirigent
    Beslutningen blev:
    Michael Jensen blev valgt som dirigent. Og konstaterede at generalforsamlingen er rettidigt indkaldt på trods af at regnskab ikke var udsendt rettidigt.
  2. Bestyrelsens beretning
    Beslutningen blev:
    Formanden fremlagde bestyrelsens beretning.
    Beretningen blev godkendt med følgende kommentarer:
    Der opleves at vintervedligehold ikke er af en kvalitet som tidligere år. Bestyrelsen tager det med videre til entreprenøren.
    Der ønskes opmærksomhed på hækklipning efter reglerne.
    Der var ros til vintervedligehold af stierne. De var godt ryddet i år.
  3. Indkomne forslag:
    • Evaluering og evt. gentagelse af snerydning på stierne.
      Axel Bøg Andersen, Hvedevej 8
      Beslutning blev: At punktet lægges sammen med punkt b.
    • Fortsat vinterrydning af stierne.
      Bestyrelsen foreslår at fortsætte den forsøgsordning der har kørt i 2024 ved at få stierne ryddet for sne, af den samme leverandør som rydder vendepladserne.
      Det foreslås endvidere, at ordningen fortsættes permanent, så den ikke skal til eksplicit godkendelse hver år.
      Jonas Thomsen, formand, Hvedevej 13
      Beslutningen blev: At forslaget sammenlagt med forsalg a blev godkendt enstemmigt.
    • Vi ser os nødsaget til igen at stille forslag i sin helhed som i 2020 – altså beskæring af hegn men også en vedligeholdelsesplan. 
      Forslaget blev taget med i referat 2020 og blev efterfølgende også beskåret- vi ryddede selv op. nu kan vi så konstatere, at der stadig ikke er en vedligeholdelsesplan her 5 år efter, og at det er nødvendigt, at vi igen stiller forslag – vi ønsker en plan, hvor der som i det øvrige kvarter tages hensyn til os der bor mod hegnet. For at forstå problematikken, ønsker vi også indsigt i, hvem der ordnede hegnet sidste gang, siden det nu igen er vokset til helt uhensigtsmæssig højde. 
      Helle og Lars Rud Andersen, Hvedevej 25
      Beslutningen blev: At der tages kontakt til grundejerforeningen i Skovby Nygaard omkring beskæring af hegnet til et lavere niveau og om der kan laves en længerevarende plan omkring pleje heraf.
  1. Regnskab og budget / herunder fastsættelse af kontingent
    Beslutningen blev: Regnskab blev godkendt. Kontingent blev fastsat på nuværende niveau. Budget blev godkendt.
  2. Valg af bestyrelse
    • Næstformand
      Tina blev genvalgt
    • Kasserer
      Morten blev genvalgt
    • 2 Suppleanter:
      1. Gitte, Hvedevej 30
      2. Rasmus, Havrevej 14
  3. Valg af revisor
    • Revisor for 2 år
      Rene Stampe Degn, Havrevej 4 blev valgt.
    • Revisor suppleant for 1 år
      Michael Jensen, Hvedevej 22 blev valgt.
       
  4. Valg til eventuelle underudvalg
    Beslutningen blev:
    Festudvalget holder pause i år.
    Legepladsudvalget: Rasmus, Havrevej 14
  5. Eventuelt
    Der opleves at planter ved hjørner ved vendepladser godt kan tåle lidt opmærksomhed. Der opfordres til at kontakte bestyrelsen hvis man vil have gartneren til at kigge på noget i foreningen.

Skriv et svar