Referat af ordinær generalforsamling 2025

Referat Generalforsamling d. 31-03-25

Referent: Jesper Arbo Frederiksen, Havrevej 22a.
38 fremmødte inkl. bestyrelse.

  1. Valg af dirigent
    Beslutningen blev:
    Michael Jensen blev valgt som dirigent. Og konstaterede at generalforsamlingen er rettidigt indkaldt på trods af at regnskab ikke var udsendt rettidigt.
  2. Bestyrelsens beretning
    Beslutningen blev:
    Formanden fremlagde bestyrelsens beretning.
    Beretningen blev godkendt med følgende kommentarer:
    Der opleves at vintervedligehold ikke er af en kvalitet som tidligere år. Bestyrelsen tager det med videre til entreprenøren.
    Der ønskes opmærksomhed på hækklipning efter reglerne.
    Der var ros til vintervedligehold af stierne. De var godt ryddet i år.
  3. Indkomne forslag:
    • Evaluering og evt. gentagelse af snerydning på stierne.
      Axel Bøg Andersen, Hvedevej 8
      Beslutning blev: At punktet lægges sammen med punkt b.
    • Fortsat vinterrydning af stierne.
      Bestyrelsen foreslår at fortsætte den forsøgsordning der har kørt i 2024 ved at få stierne ryddet for sne, af den samme leverandør som rydder vendepladserne.
      Det foreslås endvidere, at ordningen fortsættes permanent, så den ikke skal til eksplicit godkendelse hver år.
      Jonas Thomsen, formand, Hvedevej 13
      Beslutningen blev: At forslaget sammenlagt med forsalg a blev godkendt enstemmigt.
    • Vi ser os nødsaget til igen at stille forslag i sin helhed som i 2020 – altså beskæring af hegn men også en vedligeholdelsesplan. 
      Forslaget blev taget med i referat 2020 og blev efterfølgende også beskåret- vi ryddede selv op. nu kan vi så konstatere, at der stadig ikke er en vedligeholdelsesplan her 5 år efter, og at det er nødvendigt, at vi igen stiller forslag – vi ønsker en plan, hvor der som i det øvrige kvarter tages hensyn til os der bor mod hegnet. For at forstå problematikken, ønsker vi også indsigt i, hvem der ordnede hegnet sidste gang, siden det nu igen er vokset til helt uhensigtsmæssig højde. 
      Helle og Lars Rud Andersen, Hvedevej 25
      Beslutningen blev: At der tages kontakt til grundejerforeningen i Skovby Nygaard omkring beskæring af hegnet til et lavere niveau og om der kan laves en længerevarende plan omkring pleje heraf.
  1. Regnskab og budget / herunder fastsættelse af kontingent
    Beslutningen blev: Regnskab blev godkendt. Kontingent blev fastsat på nuværende niveau. Budget blev godkendt.
  2. Valg af bestyrelse
    • Næstformand
      Tina blev genvalgt
    • Kasserer
      Morten blev genvalgt
    • 2 Suppleanter:
      1. Gitte, Hvedevej 30
      2. Rasmus, Havrevej 14
  3. Valg af revisor
    • Revisor for 2 år
      Rene Stampe Degn, Havrevej 4 blev valgt.
    • Revisor suppleant for 1 år
      Michael Jensen, Hvedevej 22 blev valgt.
       
  4. Valg til eventuelle underudvalg
    Beslutningen blev:
    Festudvalget holder pause i år.
    Legepladsudvalget: Rasmus, Havrevej 14
  5. Eventuelt
    Der opleves at planter ved hjørner ved vendepladser godt kan tåle lidt opmærksomhed. Der opfordres til at kontakte bestyrelsen hvis man vil have gartneren til at kigge på noget i foreningen.

Bestyrelsens beretning 2025


2024 har været et roligt år i vores grundejerforening. Der har ikke været de store sager oppe og de der har været, har været håndterbare.

Vintervedligeholdelse: 2024 begyndte med en voldsom mængde sne, som gjorde al trafik i Østjylland ganske udfordret – og også hos os. Det forsvandt dog hurtigt igen. Resten af året har været mere normalt. Vi har også udvidet snerydning til at inkludere stierne, men alligevel er omkostningen kun endt på 32.720 kr., hvilket svarer til 295 kr. pr. parcel. Dette gør 2024 til et gennemsnitligt år.

Gartner: Vi har været godt tilfredse med Havejyden og vi fortsætter samarbejdet i 2025.

Legeplads: Gyngestativet er blevet udskiftet og der er foretaget mindre vedligehold på de resterende redskaber.

Boldbane: Renoveringen af boldbanen kom ikke i gang i 2024 pga. en misforståelse. Vi håber at kunne have den forbedret inden sommerferien 2025. Arbejdet bliver udført af en anden leverandør og til en billigere pris end tidligere udmeldt.

Ekstern bogholder: Vi har brugt PWC som bogholder siden 2021 og vi har været godt tilfreds med samarbejdet. I 2024 foretog de en række udskiftninger af personerne, som vi samarbejder med, hvilket at gjort at der har manglet adgange til Betalingsservice og bank i flere perioder. Dette har resulteret i, at der ikke er blevet rykket for manglende betalinger fra 2. halvår 2023, som har resulteret i at vi har været nødt til at afskrive et tab på 6.000 kr. på disse. Bestyrelsen vurderer ikke, at vi kontraktligt kan kræve dette tab dækket af PWC, men vi har stadig en dialog kørende med dem. Problemerne er løst og vi forsætter samarbejdet i 2025.

Revision af regnskab: Hans Lindemann har været involveret i vores grundejerforening i en menneskealder. Hans og hustru Karen har solgt deres hus og er fraflyttet området, hvor de har boet siden 1977. Hans har været revisor i grundejerforeningen i 40 år og det regnskab, der præsenteres i dag, er dermed det 40. Hans har underskrevet. Der skal lyde en stor tak fra bestyrelsen for samarbejdet gennem de mange år.

Fællesarrangementer: Der blevholdt sommerfest igen, som desværre ikke var så velbesøgt, som de tidligere år. Vejret var heller ikke med os, da festen blev ramt af et stort skybrud. Dem der var der, virkede til at have en hyggelig aften og flere fik lært deres naboer bedre at kende.

Festudvalget har valgt at ikke afholde sommerfest i 2025, men håber at kunne være klar med en fest i 2026.

Vendepladser: Der har ikke været foretaget reparationer på disse i 2024.  

Skovby Nygård området: Der er ikke noget nybyggeri i gang i dette område, om der kommer noget i år vides ikke på nuværende tidspunkt.

Påmindelser: Som sædvanlig vil jeg slutte med følgende påmindelser:

  • Hunde skal føres i snor i området, legeplads, boldbane og græsfortove er ikke til hundetoilet.
  • Vendepladserne må ikke anvendes til fast parkering af bil, campingvogn eller trailer.
  • Vendepladserne må ikke anvendes til opmagasinering af brænde m.m.
  • Ansvar for renholdning, snerydning og saltning på stierne ligger hos de enkelte parceller, medmindre generalforsamlingen beslutter at fortsætte ordningen, hvor vi fælles betaler for rydningen.
  • Hække der er ud mod stier og fortove skal klippes mindst en gang årligt og de må ikke vokse ud over skel.
  • Nedfald fra træer m.m. over stier skal fjernes af ejeren af disse.
  • Knallertkørsel er ikke tilladt på vores stisystemer.

Til slut vil jeg gerne takke bestyrelsen og områdets beboere for et godt samarbejde i 2024.